MEVLANA'DAN ALTIN ÖĞÜTLER -1-


Her gün bir yerden göçmek ne iyi
Her gün bir yere konmak ne güzel
Bulanma'dan donmadan akmak ne hoş
Dünle beraber gitti cancağzım,
Ne kadar söz varsa düne ait,Şimdi yeni şeyler söylemek lazım

***
Gel, gel ,gel,ne olursan ol yine gel!
İster kafir,ister putperest,ister mecusi ol,gel.
Bizim dergahımız 
Ümitsizlik dergahı değildir.
Yüzbin kere tövbeni bozmuş olsanda 
Yne gel...

***
Alemin bal şerbetinden bana ne!
İşte önümde benim ayran tasım,
Ne malım mülküm var benim ne azığım,
Ben gene de senin malın mülkün olsun diye çalışırım
Senin başını sokacak bir yerin olsun diye,
Senin bir dikili ağacınım.
AMA HÜRRİYETİ KULLUĞA,
TAŞ ÇATLSA SATMAM
Yalnız sayıda çoktur onlar alabildiğine
Hani şu badamlar gibi.
Ama hepsindeki yağ bir.
Dünyada nice diller var,nice diller,
Ama hepsinde anlam bir.
SEN KAPILARI TESTİLERİ HELE BİR KIR,
SULAR NASILBİR YOLTUTAR GİDER

***
Başımı koyduğum her yerde,secde edilen O'dur.
Dört köşe ve altı bucakta tapılan O'dur.
Bağ-bahçe,gül-bülbül,sema,sevgili;
Bunlar bunlar hep bahane;asıl maksat olan O'dur.

***
Sabır gamdan kurtulmak için anahtardır.

***
İyiler gittiler.Güzel usül ve adetleri kaldı;
Kötü adamlardan da zulümler ve lanetler!

***
Ört de senin de ayıbını örtsünler...

***
Keseyle dağarcığın değeri altındadır.
İçinde altın olmayan keseyle dağarcığın ne kıymeti var.

***
Kimden kaçıyoruz,kendimizden mi?
Ne olmayacak şey!
Kimden kapıp kurtarıyoruz,
Haktan mı?
Ne boş zahmet!

***
Demedim mi sana gitme oaraya;
seni tanıyan,bilen benim ancak;
şu yokluk serabında yaşayış kaynağın benim ancak.
Kızsan da,bin yıllı yola gitsen de sonunda gene bana gelirsin; 
varacağın yer benim ancak.

***
Ey zulümle bir kuyu kazan!sen kendin için tuzak hazırlıyorsun.
Ey başkalarına ağlayan göz!
Gel,bir müddetcik oturda kendine ağla!
Mum,ağlamakla ağlamakla daha aydın bir hale gelir.

***
Hayvan otla semirir,insan da yücelikle,şerefle gelişir.
Güzel ne iyi suret;bil ki kötü huyla beraber olunca bir kalp,akça bile etmez.
Aşk o yalımdır ki,parladı mı sevgiliden başka ne varsa hepsini yakar.

***
Allah insana şah damarından daha yakındır.
Halbuki sen ok gibi olan düşünceni uzaklara fırlatmdasın
Ey yayını çekip okunu atan!Av yakında,sense uzağa bakmaktasın.

***
Ölüydüm dirildim;
ağlayıştım,gülüş oldum;
aşk devleti geldi;
durup duran geçip gitmeyen devlet kesildim.
Tek bir gönlüm var,pek bir yüreğim;
aslanların ödü var bende;
doğup parlayan zühre oldum ben.

***
Vesveseli düşüncelerden sakın.
İnsanın kalbi ,sazlık ve orman gibidir.
Orada aslan gibi de,yaban eşşeği gibi de fikirler bulunur.


1 yorum:

Adsız at: 23 Nisan 2011 13:50 dedi ki...

Etkileyici...